A Budapesti Pedagógiai Oktatási Központ fővárosi komplex rajzversenyt hirdetett középiskolásoknak a 2021/2022-es tanévben. Követve az elmúlt évek hagyományait, a szervezők gazdag programot állítottak össze. Kérésükre, diákjaink eltérő technikával (festészet-grafika) készítették beadandó és helyszíni pályamunkáikat. Izgalmas, témák, projektek részesei lehettek a versenyen résztvevő tanulók. Ez alkalommal a művészeti tagozatos iskolák mezőnyében indult el iskolánk lelkes rajzszakkörös csapata.
A diákok egy megadott listáról kiválasztott, a Ludwig Múzeum gyűjteményi kiállításában látható, kortárs műalkotás parafrázisával (átírásával) nevezhetnek be a versenyre. A válogatás tematikája: „(el)zártság és nyitottság”.
A szervezők feltették a kérdést: „Mit jelent a kiválasztott mű, hogyan kapcsolódik mindennapjainkhoz, személyiségünkhöz és környezetünkhöz? A pandémia miatt mindannyian nem csak gondolatban, de a maga valóságában is átélhettük ezeket a fogalmakat.” Mindenki tovább gondolta a választott alkotást új formai és technikai elemekkel, személyes hangsúlyokkal. Ezt követte a helyszíni rajzolás a Ludwig Múzeumban.
Március 9. Szerda
11-12. évfolyam feladata: Helyben, a Ludwig Múzeumban, élő modell után rajzoltak stúdiumot a tanulók. A szervezők a modellt a múzeumi térben helyezték el. A feladat portré vagy félalak tanulmány készítése.
Március 23. Szerda
9-10. évfolyam feladata: Helyben, a Ludwig Múzeumban, látvány után rajzoltak stúdiumot a tanulók. A beállítások a korosztálynak megfelelő természetes és mesterséges formákból álltak.A szervezők mindegyik évfolyam beállítását a múzeumi térben helyezték el, így lehetőséget adtak a Ludwig Múzeum belső, vagy külső terének, illetve kiállított műtárgyainak képi bekapcsolására a kompozícióban.
Eredményeink:
- helyezett: Mihályvári-Farkas Nikolett (10.N)
- helyezett: Vezse Virág Fanni (10. B)
- helyezett: Hermann Roland (10. N)
- helyezett: Tóth Liza (11. N)
A rajzverseny igazi kortárs életérzéssel töltötte el diákjainkat. Számukra ez a megmérettetés, aktuális témák, egyéni látásmódok, kreatív megoldások felfedezését jelenthette. A díjazott pályaművek kiválasztásánál, a zsűri értékelte, hogy figyelembe vették-e az építészeti környezetet, illetve a kiállítás belső terét. A csendélet és portré ábrázolásában mindenki felfedezhette az alkotói szabadság örömét. Mozgásélményt jelentett a tárgyi formák, konstrukciók megértése éppúgy, mint az építészet világában.
Gratulálok minden résztvevőnek!
Opánszki Tamás felkészítő, rajztanár